Wordt vervolgd - Reisverslag uit Lieren, Nederland van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Wordt vervolgd - Reisverslag uit Lieren, Nederland van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Wordt vervolgd

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Mei 2010 | Nederland, Lieren

Goeienavond!
Poe hee, ik moet eens even goed nadenken wat we ook weer de laatste dagen gedaan hebben. Het is alweer een tijdje geleden, en het was ook nog behoorlijk wat.

Maar, beginnen waar we gebleven waren, vrijdag dus. Monique moet me maar aanvullen als ik wat vergeten ben.

We zijn gaan lopen naar een apotheek een paar blokken verderop, voor mijn uitslag en Mo’s hoest (Edwin, bedankt!). Na ongeveer 3 blokken werden we overvallen door een hoosbui, niet normaal! Even geschuild bij een kiosk, maar toen toch de metro ingedoken om 1 halte terug te gaan naar het hotel voor droge sokken en schoenen. Toen we weer boven de grond kwamen (nog geen 5 minuten later) was het al weer droog en begon het open te trekken! Toch maar even een droog vest en andere schoenen aangetrokken, en toen met de metro een paar halte’s Uptown richting de stop op Broadway van de h.o.h.o. bus. Nog even een kaartje voor Lietje gekocht, en toen wachten. Gelukkig duurde het niet lang, al konden we niet gelijk boven zitten. Gelukkig bleek bij de volgende halte er toch nog twee plekjes boven te zijn, dus wij zijn lekker boven gaan zitten, zie je wat meer ;) Was wel erg leuk, we zijn door Harlem gereden (hebben we dat toch nog gezien) en over 5th avenue langs de Museum Mile weer terug richting Midtown. Daar zijn we gelijk doorgelopen naar de beginhalte van de Uptown Loop. Daar stond een bus klaar, maar die zat al bijna vol, en we wilden toch wel graag bovenin zitten. We waren niet de enigen, dus er stonden al een aantal mensen te wachten op de volgende bus. Die kwam vrij snel gelukkig, we moesten even wachten tot hij redelijk vol zat.

Bij Ground Zero zijn we uitgestapt, en het was ondertussen behoorlijk warm geworden, dus we hebben eerst een petje gekocht! Van Ground Zero zelf was niks meer te zien, dat is één grote bouwput, met schermen er omheen. Wel zijn we in de St. Pauls Chapel ingeweest, het kerkje dat wonder boven wonder in al het geweld van 9/11 gespaard is gebleven, zonder maar 1 gebroken ruit! Binnen is een tentoonstelling over de reddingswerkers die daar tussen het werk door even konden rusten, en tekeningen van kinderen etc. We kwamen er met flink kippenvel naar buiten, erg indrukwekkend. We hebben de h.o.h.o. bus weer gepakt om weer verder te gaan richting Midtown. We hadden alleen een errug irritante gids, hij was de enige die mocht praten, verder moest iedereen zn mond houden. Nou snap ik dat het irritant is als iemand er continue dwars doorheen zit te praten, maar ik kreeg al een kat toen ik gewoon wat tegen Mo zei! Hij had ook allerlei commentaar op mensen die op straat liepen enzo. Eenmaal weer terug in Midtown dachten we bij de Carnegie Deli ‘even snel’ een burger te pakken voor de fietstocht….Man o man wat een hap vlees was dat zeg! We kregen m allebei echt niet op, volgens mij was het bijna een pond vlees! We hadden in ieder geval genoeg brandstof voor het fietsen, maar we waren wel wat laat.

Het fietsen was echt geweldig! Gids Jesse was al een paar keer in Nederland geweest, en kende wat Nederlandse woorden (kinderkopjes vond hij een geweldig woord voor de cobblestones!). Hij heeft ons op een fantastische manier de stad laten zien, we zijn de Brooklyn Bridge opgereden in het donker, en ook weer af! De voetgangers werden gek van mijn gebel geloof ik, maar ze liepen af en toe ineens het fietspad op, en als je dan met een rotgang die brug afkomt, is het wat lastig uitwijken! Rond twaalven waren we weer terug bij de fietswinkel, en konden we moe maar voldaan weer terug naar ons hotel. Daar wel eerst nog even gedouched en ik was zelfs een beetje verbrand!

Het is inmiddels alweer een heel verhaal geworden, ik ga morgen weer verder! (Zal wel proberen wat foto's te plaatsen bij de verschillende verslagen)

Groetjes Esther

• 22 Mei 2010 - 22:06

Lietje:

yeyyyyy foto's ;-)

• 22 Mei 2010 - 23:21

Esther:

Er staan er 2 bij nu, maar de verbinding ligt er steeds even uit, waardoor het uploaden niet goed lukt. Ga het morgen wel weer verder proberen.

• 23 Mei 2010 - 11:02

Sandra:

Oh wat gaaf allemaal! Ik wil ook naar NY!

• 25 Mei 2010 - 08:28

Monique:

Die fietstocht was echt helemaal geweldig! Kan ik iedereen aanraden om te doen in NYC! Wij zijn o.a. door Chinatown en Little Italy gegaan. En als klap op de vuurpijl stonden we rond half twaalf op Times Square :D En dan zie je al die mensen kijken naar vijf van die lunatics met bikes en helmen....

Was dus echt wat mij betreft het hoogtepunt van de week NYC!