Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Oktober 2012 | Namibië, Outjo

Good morning happy campers, happy people!!

Sorry als er schrijffouten in staan, het is een heel irritant beeldscherm hier!
Zoals beloofd, een uitgebreider verslag, van de hoogtpunten, want ik heb niet zo lang de tijd.

Kaapstad was koud!! Toen we de Tafelberg opgingen was het boven 3 graden!! De volgende dag voor het eerst kamperen, bij de pinguins, erg grappig.
Via de Cederbergen weer omhoog, naar de Oranjerivier, waar ik nog gesport heb met Mr T (Thinkwell, onze chauffeur) en Kirsten, waarna we snel de Oranjerivier in zijn gedoken, het was warm!!
Daarna de grens over, Namibie in, naar de Fish River Canyon. Die was mooi, maar ik vind de Grand Canyon nog steeds het mooist. Zonsondergang gezien, helaas wat veel wolken.
Volgende dag hebben we in de Sesriem Canyon gelopen, daar gingen we nog verkeerd ook, gelukkig met de hele groep, waardoor we een leuk stukje extra gelopen hebben over de vlakte, en een schitterende zonsondergang gezien!

En waar ben ik daarna heengegaan, ik weet het ff niet meer zo goed eigenlijk. In ieder geval naar de zandduinen bij Sossuslei, die hebben we vroeg in de ochtend beklommen, voor de zonsopkomst. Ik ben niet helemaal naar boven gekomen, maar vanaf de helling was de zonsopkomst ook absoluut schitterend!
Vervolgens naar de Deadvlei gelopen, dat was ook aardig zwoegen door het zand, pfft, en dat in 36 graden!!
De dag erna naar Solitaire, niet zo'n lange rit, maar wel warm weer! Er staat ook behoorlijk veel wind steeds. Solitaire was erg leuk, veel foto's gemaakt, en natuurlijk ook wat bij Moose gekocht (nee geen appeltaart, daar hou ik niet van!)

De volgende dag via verschillende stops naar Swakopmund. Daar heb ik wieining van meegekregen, ik lag met migraine achter in de truck :(
Gelukkig klaarde het in de loop van de dag op, en heb ik bij het Experience Center 2 leuke excursies voor de volgende dag geboekt!
Ook hier werd het 's avonds frisser, en de volgende ochtend zat het helemaal potdicht van de mist (geen regen, dat valt hier bijna nooit.) De dolfijnencruise was dus vrij koud, maar goed dat we bubbelwijn kregen!

En dan 's middags....het hoogtepunt tot nu toe van deze reis, mijn tandemsprong!!!
Het was echt geweldig, ophaaltijd was uitgesteld naar 3 uur, waardoor de lucht helemaal opgeklaard was toen we de lucht in gingen!! Ik was best nog wat zenuwachtig, maar uiteindelijk vond ik het lang niet zo eng als de eerste keer! Ik heb een cameraman meegehad, dus als ik terug ben komen de foto's er op, en heb ik een video er van.

Gisterochtend doorgereden naar de Abu Huab campsite, bij de Twijfelfontein, waar we de rotsgravures hebben gezien, en vanmorgen om 7 uur zijn we richting Etosha vertrokken!! Nu even inkopen doen hier in Outjo, en dan door naar Okakoutjo campsite voor 1 nacht, en daarna 2 nachten op Halali.

Weet niet of ik hierna nog internet tegenkom, misschien bij Vic Falls.

Mam, gefeliciteerd met je verjaardag!!
Ik ga boodschappen doen.

See you when I see you!!

  • 20 Oktober 2012 - 11:43

    Belinda:

    He Es,

    Wat een gave dingen heb je al gedaan allemaal zeg! Klinkt hartstikke goed.
    Ben natuurlijk razend nieuwsgierig naar de foto's en uiteraard ook de video van die tandemsprong! wow, dat je dat gedurfd hebt! Dapper hoor!
    Groetjes, Belinda

  • 20 Oktober 2012 - 14:10

    Janine:

    Wat gaaf zeg! Heel veel plezier verder!

  • 20 Oktober 2012 - 20:27

    Sandra:

    Wat een gave reis! Nog veel plezier en hopelijk geen migraine meer!

  • 21 Oktober 2012 - 12:06

    Caroline:

    Hey Ester, wat maak je weer een hoopmooie dingen mee joh!! Ik ben benieuwd naar de foto's!
    Genietse. xx Caar

  • 25 Oktober 2012 - 11:34

    Elly:

    Geniet maar van het warme weer Es, voor je het weet zit je hier weer in de kou, de winter komt er echt wel aan hoor!!!!!

    Klinkt allemaal heel geweldig, ben ook heeeeeeeeeeeeeeeeel blij dat je mailt nadat je gesprongen hebt hoor, hoeven we in elk geval niet voor de sprong de zenuwen te hebben :-)))))))
    Geniet ervan en jawel blijf wel voorzichtig doen.

    Dikke kus van Paul en El.

    P.S Oma reist met je mee hoor, elkedag weet ze precies waar jij bent :-))))))))))))

  • 26 Oktober 2012 - 23:31

    Marleen:

    Ziet er goed uit Esje!! En potverdikkie, wat was ik blij met het sms-je dat je weer veilig op de grond stond...! :-)
    Hier wordt het nu idd lekker koud, dus geniet nog maar. Wij genieten dit weekend van een uurtje extra slaap (?), dat mis jij dan weer.. ;-)

    XOXO Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 31 Aug. 2009
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 45622

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 08 Oktober 2015

De avonturen van Mo en Es in China en Tibet

11 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Jordanië 2014

26 September 2014 - 29 September 2014

Barca met Mar en Aniet

30 September 2013 - 19 Oktober 2013

Djoser rondreis Marokko

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Van Kaapstad naar de Victoria Falls

29 November 2011 - 19 December 2011

Costa Rica en Panama met Djoser

10 Mei 2010 - 17 Mei 2010

De avonturen van Mo en Es in New York City

21 Oktober 2009 - 15 November 2009

Sawadee kha, Thailand 2009

30 April 2007 - 30 April 2007

Rome 2007

02 Juni 1999 - 26 Juni 1999

USA 1999

Landen bezocht: