Rabat, Sahara, Dadeskloof en Zagora - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Rabat, Sahara, Dadeskloof en Zagora - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Rabat, Sahara, Dadeskloof en Zagora

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Oktober 2013 | Marokko, Zagora

Zo, het is eventjes geleden, maar hier ben ik weer. De reis zit er alweer voor tweederde op, dus nog even heerlijk genieten hier.
Van Chefchaouen zijn we naar Rabat gereden, een van de koningssteden van Marokko. Daar hadden we drie nachten, dus tijd genoeg om de stad te verkennen, lekker te eten en drinken (en daar bedoel ik geen frisdrank mee, en ook geen Marokkaanse whiskey, maar gewoon wijn! ) en bij het zwembad te liggen lezen.
Daarna vertrokken we naar Erfoud, om van daar een trip te maken naar de Sahara, geslapen in bedoeinetenten, op een dromedaris de woestijn in gereden om op een zandduin van de zonsondergang te genieten, de volgende ochtend vroeg op, maar helaas kwam de zon pas op toen we aan het ontbijt zaten. Vanuit de woestijn gingen we weer de Atlas in, op weg naar de Dadeskloof.
Ik heb die rit voorin de bus gezeten, echt schitterend! Het was een lange rit, maar wel met veel stops, dat is wel fijn soms, al kom je daardoor vaak wel laat op de plaats van bestemming.
's Avonds heerlijk gegeten, in het hotel, want in de buurt was verder niet echt wat. Ik had al een paar dagen wat overactieve darmen, maar geen last gelukkig. Volgende ochtend een wandeling gemaakt langs de rivier met een stel reisgenoten, lunch en avondeten besteld, en op het terras gelezen. De lunch smaakte me niet, en ik ben op bed gaan liggen.
toen begon de ellende, het kwam er aan beide kanten uit, het hield gewoon niet op. Ik heb de rest van de dag afwisselend in bed of op de wc doorgebracht, wel een stukje brood op en een paar lepels bouillon, en toen weer mn bed in.
De volgende dag gingen we weer verder, en ik bleek niet het enige slachtoffer van de olijfolie en vermoeidheid. Ik voelde me net een dood vogeltje, paar stukjes brood op bij het ontbijt en wat meegenomen voor in de bus. Na de lunch, die voor mij bestond uit het op aanraden van de chauffeur genomen flesje tonic begon ik me wat beter te voelen, al smaakte het brood dat ik had gekocht nog niet echt.
Na de luchstop in Ouarzazate zijn we naar de Atlas filmstudio's geweest, dat was erg leuk om te zien. Daarna door naar Zagora, waar ik nu lekker aan het zwembad lig bij te komen. Gisteravond wel wat gegeten, ik had inmiddels wel weer trek, al heb ik niet alles op.
En vanmorgen voelde ik me gelukkig weer kiplekker, klaar voor de laatste week!

  • 12 Oktober 2013 - 16:36

    Marian:

    Fijn dat het nu weer goed gaat! Geniet nog maar van de zo'n, hier is de herfst begonnen..

  • 12 Oktober 2013 - 17:38

    Mama:

    Blij dat je darmen je nu weer war rust gunnen, geniet maar lekker nog, het gaat toch snel genoeg. Ben benieuwd naar de foto's. Dikke kus

  • 12 Oktober 2013 - 21:49

    Rij:

    Oef! Dat is rot zeg...Gelukkig aan de beterende hand! Gelukkig heb je het leuk in Marokko! Ben net weer thuis van Kreta, was heerlijk! Statusupdate volgt nog ;) Genietse deze week! Groetjes, je collega

  • 12 Oktober 2013 - 22:45

    Anita:

    Hey Essie, dat is niet zo mooi'ziek zijn. Fijn te lezen dat het al wat beter gaat, houden zo.Geniet van je laatste week te Marokko. Hier te Nederland komt het met bakken uit de hemel, dus blijf maar effe weg.... Begin van je trip waren wat spullen verdwenen zijn die al terecht, hoop het wel.. Tot je volgende bericht. Knuf Aniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Zagora

Djoser rondreis Marokko

20 daagse rondreis door Marokko

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2013

Brrrr

12 Oktober 2013

Rabat, Sahara, Dadeskloof en Zagora

03 Oktober 2013

Chefchaouen

01 Oktober 2013

Bonjour!

30 September 2013

Leaving on a jetplane
Esther

Actief sinds 31 Aug. 2009
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 45632

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 08 Oktober 2015

De avonturen van Mo en Es in China en Tibet

11 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Jordanië 2014

26 September 2014 - 29 September 2014

Barca met Mar en Aniet

30 September 2013 - 19 Oktober 2013

Djoser rondreis Marokko

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Van Kaapstad naar de Victoria Falls

29 November 2011 - 19 December 2011

Costa Rica en Panama met Djoser

10 Mei 2010 - 17 Mei 2010

De avonturen van Mo en Es in New York City

21 Oktober 2009 - 15 November 2009

Sawadee kha, Thailand 2009

30 April 2007 - 30 April 2007

Rome 2007

02 Juni 1999 - 26 Juni 1999

USA 1999

Landen bezocht: