Update - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Update

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Maart 2015 | Nederland, Voorburg

Hallo, daar was ik weer eens! Ik dacht ik zal even een update plaatsen, er is aardig wat gebeurd de afgelopen twee maanden :D

Bij het begin beginnen maar, WE HEBBEN GEBOEKT!!! 7 september vertrekken we met tot nu toe 9 medereizigers via Frankfurt naar Beijing. Hier kun je onze route vinden: www.djoser.nl/rondreis_china_tibet/30_dagen_china_en_tibet/

Wij vertrekken alleen niet op 5 oktober met de groep, maar blijven we nog een nacht en een dag langer in Hong Kong, en komen op 7 oktober weer in Nederland aan. We wilden eigenlijk 2 nachten, maar dan kwam er zo'n hoge toeslag op, dat was niet leuk meer.

25 januari op de Djoser dag hebben we dus geboekt. Een gezellige dag, waarbij we lekker veel dingen hebben kunnen vragen, een workshop fotografie hebben gedaan en een rondleiding door een afdeling van het museum, het Azië gedeelte natuurlijk!
We hebben de dag afgesloten bij Shabu Shabu, okee, is een Japans restaurant, maar we hebben wel goed kunnen oefenen in het eten met stokjes :D

De volgende dag gebeurde er helaas iets heel vervelends bij Mo, ze verrekte een bilspier bij het opstaan van de wc (echt waar!! ;D :D ) De fysio hielp, maar de pijn kwam te snel terug, dus uiteindelijk toch maar een MRI, om een hernia uit te sluiten.....blijkt het toch een hernia! Arme Mo, hele dagen op haar buik op het logeerbed in de woonkamer. Gelukkig met goede pijnstilling en fysio gaat het nu een stuk beter. Een van de eerste dingen die ze aan de neuroloog vroeg na de uitslag was of ze in september wel naar China kon! Prioriteiten stellen heet dat toch, Mo?!

Ik heb ondertussen een paar dingetjes gekocht, oa een goede softshell en een thermoshirt en -broek, want ons werd aangeraden toch vooral met alle temperaturen rekening te houden, van warm tot koud. Gelukkig kunnen we in de hotels onze kleding laten wassen, want zoveel past er niet in mn backpack hoor!
Ook mn papieren reisdagboek heb ik binnen, en ik heb een leuke site gevonden om een online dagboek voor mezelf te maken. Kan er alles in bijhouden, foto's toevoegen, en na de vakantie kan ik m als geprint boekje bestellen! Kijk ook eens op www.traveldiariesapp.com
En een ander leuk ideetje van Pinterest, een boekje met foto's van alles dat je gegeten hebt tijdens de vakantie, beginnend met de vliegtuigmaaltijd :D Ga ik zeker proberen! https://almostneverclever.wordpress.com/2012/07/24/minibook-everything-we-ate-in-china/

Voor zover deze update.

• 14 Maart 2015 - 23:18

Elly:

Hoi Es, wat een avontuur weer in het vooruitzicht, gelukkig heb je nog ff tijd om alles bij elkaar te zoeken en Mo haar hernia zal tegen de datum van vertrek ook beter zijn hoop ik

• 15 Maart 2015 - 08:04

Mo:

heeeeerlijk vooruitzicht
    ben je al op taal les?
    xx

• 15 Maart 2015 - 12:37

Esther:

Ni hao! Verder kom ik niet ;)

• 15 Maart 2015 - 13:34

Anita:

Hoi Es & Mo,

zo het begint nu al de avontuur, spannend, beterschap toegewenst.

Voorbereidingen altijd spannend en leuk.
    Hong Kong mooie smoke-stad, goed overwegen wat jullie willen zien kwa tijdbestek!
    Zelf daar hele 3 dgn geweest, was tussenstop toen opweg richting Indonesië.
    Wel heel apart om deze te aanschouwen.

Nog maar 3 reisgenoten erbij, en dan is jullie reis safe..., zal allemaal wel goed komen!

Veel plezier met alle voorbereidingen, grtjs.