En ineens, is alles anders - Reisverslag uit , van Esther Zijl - WaarBenJij.nu En ineens, is alles anders - Reisverslag uit , van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

En ineens, is alles anders

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Oktober 2011 | ,

Tja, en toen was ineens alles anders. Ik wist dat er voor de rondreis Zuidelijk Afrika maar 2 mensen geboekt hadden, mij meegerekend, en ik had al een mailtje naar Djoser gestuurd hoe lang van tevoren ze een beslissing namen om een reis te annuleren (3-4 weken), dus ik hield de site nauwlettend in de gaten om te zien of de beschikbaarheid veranderde. Vrijdagavond zag ik ineens mijn vertrekdatum er niet meer tussen staan! Ik hoopte nog op een foutje van de site, maar vreesde het ergste. Na een telefoontje naar Djoser zaterdagochtend werden mijn bange vermoedens bevestigd, de reis was geannuleerd, er zou waarschijnlijk die dag een envelop in de bus zitten. Aangezien ik die avond met papa, mama, Marc en Marleen naar Symphonica in Rosso ging, en we in een hotel in de buurt overnachtten, kon ik zondag pas kijken wat er in die brief stond. Nadat ik opgehangen had heb ik eerst even een heel flink potje zitten janken, ik had me zo onwijs verheugd op deze reis, en al in januari geboekt, dus al 10 maanden met de voorbereidingen bezig.
Maar dan volgt natuurlijk ook de volgende vraag: Wat nu? De reis naar 20 december verzetten was op mijn werk niet mogelijk, en in januari waren er ook pas 2 boekingen. Andere bestemming dus, maar wat gaat er in die periode, wat is er mogelijk op het werk, en, zeker niet onbelangrijk, waar wil ik heen?
Er waren een aantal reizen naar Azië, maar daar ben ik 2 jaar geleden geweest, dus liever ergens anders heen. Uiteindelijk bleef ik met twee opties over: Noord India en Nepal, daarvan kon ik zien dat die zeker ging, en de vertrekdatum lag voor mijn eerdere vertrekdatum, dus dat was geen probleem op mijn werk. Tweede optie was Costa Rica en Panama, die stond al huizenhoog op mijn verlanglijstje, en zou zeker de volgende bestemming zijn na deze Afrika reis. Maar daar kon ik op de site niet zien hoeveel boekingen er waren. En ik had ook wel wat moeite met omschakelen hoor, Afrika zat nog heel erg in mijn hoofd.
Na een telefoontje naar Djoser maandag bleek voor India/Nepal dat de vlucht nog geboekt moest worden, dat gebeurde per boeking, en ik moest als de sodemieter een visum aan gaan vragen. Voor de Costa Rica/Panama reis waren 7 boekingen, dus ik zou nummer 8 zijn, en het minimum volmaken. Echter bij annuleringen kon deze reis wel alsnog niet doorgaan.

Na een tijdje wikken en wegen, en eigenlijk wist ik het in mijn hart al wel een beetje, heb ik gekozen voor Costa Rica en Panama. Ik ga luiaards spotten ipv luipaarden! Gelijk maar de Lonely Planets besteld voor beide landen, en een phrasebook Spaans, want dat is toch wel wat anders dan Afrikaans! Vanmiddag lagen het woordenboekje en 1 gids op de mat, en even later belde de postbode aan met reisgids nummer twee, dus ik kan me gaan voorbereiden! Gister het vaccinatiebureau nog een mailtje gestuurd vanwege de wijziging van bestemming, werd vanmiddag gebeld. Vaccinaties had ik allemaal, en zelfs de gele koorts was niet voor niets geweest, die was daar ook nodig! Malariatabletten waarschijnlijk niet, en anders maar voor 1 dag, daar moet ik nog even een mailtje aan wagen. Verder gewoon veel DEET smeren. Qua andere spullen hoef ik gelukkig niet echt veel andere dingen te halen/mee te nemen, moet alleen nog even weten of mijn slaapzak mee moet, maar ik heb nog 48 dagen te gaan, tijd genoeg!

  • 12 Oktober 2011 - 18:19

    Sandra (Tuk20ker):

    Dat is inderdaad een hele omschakeling maar ongetwijfeld ook heel erg de moeite waard! Costa Rica staat ook nog hoog op mijn lijstje dus ga je zeker volgen. Succes met alle voorbereidingen!

  • 12 Oktober 2011 - 18:38

    Monique:

    Slim om dan voor een echt heel andere bestemming te gaan! Dat had ik toendertijd ook moeten doen....Hoe dan ook, nu heb je weer de voorpret van een reis die ook op je verlanglijst staat ;-)

  • 13 Oktober 2011 - 08:11

    Belinda:

    Jemig Es, tja, je was er al bang voor he.... Ik kan me goed voorstellen hoor dat je eerst een potje hebt zitten janken. Ergens 10 maanden naar uitkijken is geen kattenpis natuurlijk. Maargoed, inmiddels ben je al helemaal in de mood voor deze "nieuwe" reis en die gaat natuurlijk ook helemaal te gek worden! Ik ga je volgen hoor!
    Groetjes, Belinda

  • 15 Oktober 2011 - 10:34

    Sylvia:

    balen is dat, als je je er zolang al op hebt voorbereid en het dan alsnog niet doorgaat. Gelukkig heb je een goed alternatief gekozen. Costa Rica heb ik ook gedaan (vond het eerlijk gezegd wel tegenvallen, maar dat kwam voornamelijk door het regenseizoen).
    Inderdaad deet smeren (niet vergeten) want die muggen word je niet vrolijk van. Ik heb nog wat reisgidsjes voor je van CR (helaas geen Panama) die je mag lenen!

  • 23 Oktober 2011 - 08:29

    Elly:

    Hoi Es, een teleurstelling voor je hoor, maar gelukkig een andere reis voor de boeg die toch ook niet misselijk is, je gaat vast genieten en plezier hebben en weet je Es afrika ligt er volgend jaar ook nog hoor :-)))))
    Ik ga je volgen en mailen. XXX El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 31 Aug. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 45639

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 08 Oktober 2015

De avonturen van Mo en Es in China en Tibet

11 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Jordanië 2014

26 September 2014 - 29 September 2014

Barca met Mar en Aniet

30 September 2013 - 19 Oktober 2013

Djoser rondreis Marokko

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Van Kaapstad naar de Victoria Falls

29 November 2011 - 19 December 2011

Costa Rica en Panama met Djoser

10 Mei 2010 - 17 Mei 2010

De avonturen van Mo en Es in New York City

21 Oktober 2009 - 15 November 2009

Sawadee kha, Thailand 2009

30 April 2007 - 30 April 2007

Rome 2007

02 Juni 1999 - 26 Juni 1999

USA 1999

Landen bezocht: