Chefchaouen - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Chefchaouen - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Chefchaouen

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Oktober 2013 | Marokko, Rabat

Salam aleykum!
Weer even een update, terwijl de oproep tot gebed uit de luidsprekers klinkt. Gister zijn we hier in Chefchaouen aangekomen. Het wordt ook wel de blauwe stad genoemd, en dat is zeker in de medina goed te zien. De stad ligt tegen een berg aan (uitlopers van het Rif-gebergte) en dat voel ik inmiddels goed in mijn kuiten.
Het is erg leuk om door de straatjes en steegjes te dwalen, maar je kunt er link je oriëntatie kwijtraken. Gelukkig is iedereen vrij behulpzaam, en is de weg naar de kashba wel weer te vinden. Vanmorgen zijn we met een groep, voorgegaan door reisbegeleidster Nina door de medina heen gewandeld, de kashba in geweest, en van alles gezien. Uiteindelijk bij de bonnen gekomen, daar wat gedronken, en gekeken hoe vrouwen bezig waren met de was. Langs de rivier teruggelopen naar het hotel, om half twee zou Nina naar de soek gaan, wie zin had kon mee. Een aantal hadden best trek gekregen, maar even snel wat eten is niet echt makkelijk, dus uiteindelijk zijn Henk Z, Sylvia en ik maar op zoek gegaan naar een plek om te lunchen, en op eigen gelegenheid naar de soek gegaan.
Het was een flinke dwaalpartij én een hele klim eer we er waren, maar uiteindelijk een restaurantje gevonden waar we heerlijk hebben gegeten, en lekker mensen hebben gekeken.
Vanavond uit eten, morgenochtend vroeg weg, dus vanavond de tas weer inpakken.

Tot later!

• 03 Oktober 2013 - 21:25

Goof:

Leuk verslag Es'. Ik blijf je volgen! Ik begrijp dat je weinig tijd krijgt om je geld uit te geven ( hahaha)

• 03 Oktober 2013 - 22:50

Elly:

Klinkt allemaal super leuk Es, geniet ervan en op je gemak lopen kom je een heel eind. XXX

• 03 Oktober 2013 - 22:50

Mama:

Merk wel dat je weer geniet van alles wat je ziet. Kus

• 06 Oktober 2013 - 22:10

Mar:

Lekker lopen joh, leer je gelijk dat 'vliegtuigje' meer waarderen.. ;-p
    Fijn dat je het naar je zin hebt! Ik heb net weer ff bijgelezen.. :-) Geniet van de reis verder!! xoxo