Happy Loi Krathong day! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Happy Loi Krathong day! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Happy Loi Krathong day!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 November 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, daar ben ik weer! Tweede dag Bangkok is prima bevallen, het was iets koeler dan gisteren, toen was het 34 graden.

Maar eerst verder waar ik gebleven was, volgens mij 31 oktober. We hoefden pas om 3 uur uit te checken, dus dat was wel prettig. Ik ben me nog drie anderen naar Bo Sang geweest, een soort industriewijk net buiten Chiang Mai waar allerhande fabriekjes handwerk maken, zoals zilver en zijde.
We zijn begonnen bij de zijdefabriek. Daar lieten ze zien hoe het begon, van eitje tot rups tot pop. Verder zaten er een aantal mensen achter weefgetouwen te werken. Een man was bezig met een effen zwarte stof, dat ging me toch een partij rap zeg! Van de effen stoffen konden ze een meter per uur maken. Verder was er nog een dame bezig met organza, en ook iemand met een ingewikkelder patroon, dat was helemaal een werk. Ondertussen had onze reisgids een goeie beurt gemaakt bij zijn vrouw. Hij had haar gebeld, en gevraagd hoeveel stof ze nodig had voor een nieuwe jurk voor Nieuwjaar, en welke kleuren. Vervolgens de telefoon aan een van de 5 verkoopsters gegeven, die hebben het helemaal geregeld, en hier in Bangkok laat hij er een jurk van maken!
Volgende stop was het lakwerk, ook weer erg leuk om te zien hoe ze dat maken, en daar zat ook natuurlijk weer een winkel aan vast. Daarna hebben we nog een juwelier gezien (Tiffany's bestelt daar ook zijn sieraden!), parasols, houtsnijwerk en zilver. Telkens als we met een tasje naar buiten kwamen konden we dat aan de chauffeur geven, die zette hij in de auto. Bij de parasols heb ik mn tas nog laten beschilderen, dat was leuk! Er prijkt nu een grote draak op.
Weer terug in het hotel snel de laatste spullen in de tas gegooid en uitgechecked. We hadden nog 3 kwartier voor we opgehaald werden, dus nog onze bestelde sandwiches opgeaald bij het bakkertje verderop, en nog wat te drinken bij de 7 eleven. Rond vier uur warn we op het station, de trein zou om 16.30 gaan, en om 7 uur zouden we dan in Bangkok zijn.

Met de nadruk op ZOUDEN...

Om 16.45 kwam de trein in beweging. Oke, kwartier vertraging, valt nog wel mee. om 17.00 stond we stil. Motorpech! Half uurtje later weer een stukje rijden, maar dat was om naar een stuk dubbel spoor te gaan, zodat andere treinen konden passeren. Nog een half uur later kwam de boel weer in beweging, maar niet veel verder bleek dat toch een vergissing, en gingen we weer terug naar de laatste locatie een paar honderd meter terug. Puntje bij paaltje gingen we pas rond half acht echt weer op weg. Ik sliep boven dit
keer, en zowaar heb ik wat geslapen. De meesten van ons trouwens, zou het door de jungletocht komen, dat we nu overal kunnen slapen...
Volgende dag rond 10 uur kwamen we hier aan. Gelukkig kregen we in het hotel gelijk alle kamersleutels, dat was nog niet zeker van te voren, in principe is dat pas rond drie uur nl. Lekker even getut, rond twaalven naar beneden voor de lunch en mn mail vast checken. Daarna zijn we naar het Grand Palace, Wat Po en Wat Pra Kaew. In de laatste staat de Emerald Buddha, en in Wat Po ligt de Reclining Budda, 45 meter lang en 15 meter hoog! Wat een bling zeg, wel erg indrukwekkend. Vervolgens met de watertaxi naar Chinatown. We hebben er eerst een paar voorbij laten gaan, zo vol zat het, maar op een gegeven moment toch maar erbij, met zn allen op het achterstuk, waar de mensen in en uitstappen. Dat was een behoorlijk geduw etc als er weer iemand af moest, maar niet druker dan de tram naar Scheveningen op een mooie zomerdag. No problem dus. In Chinatown gingen de winkels net dicht (geen lintjs dus, en Warorot ben ik ook niet geweest. volgende keer dan maar ;)), en de eetstalletjes werden net opgebouwd. Wij hadden eerder dorst dan honger, dus na overleg hebben we d taxi's genomen naar Ko San Road. Dat was leuk! Erg gezellig, al werden we zodra we op het terrasje zaten overspoeld met dames en kinderen die brulkikkers, kettingen, armbanden etc wilden verkopen. Daarna rondgelopen, er stonden heerlijk eetkraampjes, maar Peter wilde liever zitten eten. Hij is samen met Marti, Robert en Brigitte ergens gaan zitten, en Anita, Henk Jan, Naatje en ik hebben heerlijk op straat gegeten. Er stond een vrouwtje met een grote wok op een karretje verse PadThai te maken, daar zijn we mee begonnen. Daarnaast het toetje gehaald, een pannekoek met chocoladesaus en cocosmelk. Ik heb gesmuld, en voor pak m beet een euro gegeten. Daarna lekker verder gewandeld, nog wat gedronken met de rest, en ik heb nog een souvenir a la de USA genomen...

Vanmorgen om 9 uur werden we opgehaald om te gaan fietsen. Dat was ook weeeen hele belevenis, eerst dwars door de klongs, vervolgens met de boot de rivier over, fietsen mee, om daar over allerlei verhoogde betonnen wegen van hooguit een meter breed te peddelen. Na het eten weer terug over de rivier, en terug naar het hotel. Ik ben op Siam square afgezet, naar het Hardrock Cafe, voor een shirt voor Stijn. Dat was eerst nog ff zoeken, was er al 3x langsgelopen zonder dat ik er erg in had. Wel een Crocs winkel tegen gekomen, en zwarte slippers gevonden! Uiteindelijk tog het cafe gevonden, shirt gescored, en toen terug. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Eerst een tuk tuk. Die eerst van 200 naar 100 baht teruggehaald, zo ver was het niet. Zet hij me bij een totaal ander hotel af! Hij kende mijn hotel niet. De eerstvolgende taxi ook niet, die daarna zei van wel. Enfin, daar heb ik, mede door de drukte voor het festival 50 minuten over gedaan. Dat was eens maar nooit meer. Anita bleek, toen ik in het hotel aankwam, ergens aan de voetmassage te zitten, en laat zij nou de kamersleutel bij zich hebben! Dat kon er ook nog wel bij. Gelukkig heeft een van de kamermeisjes de deur voor me open gedaan, al had ik geen licht of airco. Om half zeven hebben we eerst besloten dat we morgen om half acht vertrekken, om eerst naar een floating market te gaan, voor we door gaan naar de River Kwai. Daarna eten. Van het festival hadden we ons iets meer voorgesteld, maar er stond ook veel wind, dus een hoop kratongs sloegen al snel om. Na het eten ben ik teruggegaan naar het hotel, heb wat last van een dikke voet door mn nieuwe souvenir. Even een nachtje omhoog, dan zakt het wel.

Nu lekker slapen, morgenochtend weer vroeg uit de veren.

• 02 November 2009 - 16:26

Mama:

Hoe groot istie??? Toch niet te veel naar Miami en LA Ink gekeken?? Ben benieuwd! Weer een met betekenis?

Kus mama en papa

• 02 November 2009 - 20:41

Popje:

ECHT??? Leuk, leuk, leuk! Retenieuwsgierig natuurlijk!! Hmm, op je voet dus. Verdere details krijgen we zeker niet van je losgepeuterd..??
    En je neefje zal natuurlijk helemaal blij zijn met zijn t-shirt! Maak maar een deal met hem dat ie hem pas krijgt als ie 's nacts gewoon lief blijft slapen.. ;-) Klinkt geweldig joh, geniet er nog maar van!!

Dikke Kus, Je Zus!

• 03 November 2009 - 10:51

Esther:

Slaapt hij nog niet door dan?? Zal wel komen omdat ik niet thuis ben :p.

• 03 November 2009 - 17:16

Jacqueline DH:

He, je hebt er een tattoo bij!!!!!!! Ben benieuwd. Leuk verslag weer Esther. Geniet ervan meid!

groetjes
    Jacqueline

• 03 November 2009 - 20:17

Momo:

Hee, een tattoo?!? Die moet natuurlijk wel een keer geshowd worden :) Ben helemaaaaal niet nieuwsgierig! Maar je reis klinkt helemaal fantastisch zeg, zit hier gewoon te genieten van je verhalen :)

Groetjes,
    Monique