Floating market - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Floating market - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Floating market

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 November 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal! Inderdaad popje, meer krijg je er echt niet uit :p en hij heeft niet echt een speciale betekenis, meer een herinnering an Azie. En mam, naar die programma's kan je nooit te veel kijken natuurlijk! Hihihi

Maar goed, over vandaag. Vanmorten om 6 uur ging de wekker al, en dat was toch best vroeg! Laatste spullen in de tas, en uitgechecked. Dag Bangkok! Vervolgens met het busje een uur gereden, beetje zitten dutten ondertussen, naar een lokale markt. Op zich niet echt bijzonder, veel vis, we zitten meer richting kust nu, dus veel zeebaars, garnalen in allerlei maten, krabben en kokkels. Achter het overdekte stuk van de markt loopt een spoorlijn, en daarlangs zijn ook nog kraampjes neergezet. Nou komt er alleen 4 keer per dag nog een trein langs! Toen wij er aankwamen zou hij over 8 minuten komen. Daar was nog niks van te zien, mensen leipen rond, de kraampjes stonden er, luifels hingen uit etc. Na een minuut of vijf werden er een aantal spullen een eindje naar achter geschoven, maar lang niet alles. Alle koopwaar die op de grond uitgestald lag, bleef gewoon liggen! Vervolgens werden de luifeltjes vast losgemaakt. Toen hoorden we de trein aankomen, en die reed nog behoorlijk hard ook. Hup, alle luifels gingen in, en iedereen stapte aan de kant. Ik denk dat er aan beide kanten 20cm over was, veel meer was het niet. En de trein was nog niet voorbij, of alle luifels stonden weer uit, en alles ging door alsof er niets gebeurd was. Waanzinnig! Iets verderop waren mensen wat creatiever geweest, en hadden hun bakken voor de vis op een soort schuifstellage gezet, waardoor ze hem alleen maar achteruit hoefden te trekken.
Daarna zijn we een stukje verder gereden, daar werd palmsuiker gemaakt, en dat lieten ze zien. Niet echt spannend, wel leuk om te zien. Toen was het nog een kwartiertje naar de floating market. Nou dachten wij allemaal bij de floating market aan de foto's die je overal ziet, van bootjes beladen met fruit, groenten etc. Niets is minder waar helaas, het is het ene souvenirbootje na het andere, met allemaal dezelfde meuk als in Chiang Mai. Er is dan ook door onze groep niks gekocht wat dat betreft. Ik heb nog wel mango met sticky rice gekocht, en daar hebben we lekker van zitten smikkelen. Sin heeft ook nog een aantal, voor ons onbekende vruchten gekocht, die we geproefd hebben. Ik vond eigenlijk alleen de mangoestine lekker, de rest niet veel aan. Daarna verder richting Kanchanaburi. Het laatste half uur voelde ik een koppijn opkomen, en mijn pillen zaten in de rugzak :( Gelukkig kregen we hier gelijk de sleutels voor de kamers, maar toen de deur open ging en er alleen een tweepersoonsbed stond was ik niet echt heel blij, om het voorzichtig uit te drukken. Ik heb wat ingenomen en ben gaan liggen, en Anita heeft gevraagd of er een oplossing was. Ze konden er gelukkig twee eenpersoons bedden van maken, en dat hebben ze gelijk gedaan. Ik ben weer teruggegaan , en heb een paar uur geslapen. Daarna was het gelukkig gezakt, en heb ik wat gedronken, en heb ik mijn dagboek bijgewerkt.
Anita en Brigitte kwamen er al snel aan, die hadden weer een massage gehad. Dus even een vestje aangedaan, want het is best fris, en al de hele dag bewolkt. Net regende het zelfs een beetje! En achter internet gekropen. Lekker even rustig bijlezen zonder tijdsdruk, is ook wel weer even lekker.

Het programma voor de komende dagen is iets omgegooid. Morgen gaan we naar de Erawan watervallen, door het regenwoud dus. En dan met de trein terug. De dag erna hebben we dus vrij, tot we met de slaaptrein verder gaan. Ik denk dat ik dan lekker voor een voetmassage ga, dat klinkt wel errug goed zo na die wandeling van morgen. Hopnlijk is het wel beter weer dan vandaag, en kunnen we lekker bij het zwembad zitten.

Tot later!!

  • 03 November 2009 - 19:27

    Elly:

    Hoi Es, Ik heb ademloos drie mails zitten lezen, ik kan je haast niet bijhouden hoor, meid wat heb je het leuk en wat een gave dingen doe je allemaal. Ook nog een nieuwe tatoo(helemaal mijn ding!!!!) maar als jij het maar mooi vindt.Laat je af en toe maar lekker masseren hoor zo te lezen is het soms wel nodig.Van honger en dorst kom je ook niet om, en zo hoord het ook-:)))) geniet er van. Heel erg leuk over dingen te lezen die wij ook gedaan hebben, ik heb daar een olifantje op mijn tas laten schilderen.Nou schat blijf schrijven, ik blijf lezen en af en toe naar je mailen. Dikke kus van Paul en El.XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Sawadee kha, Thailand 2009

Recente Reisverslagen:

13 November 2009

Last day in paradise

11 November 2009

Vanuit de hut, zo het meer in!

03 November 2009

Druk druk druk

03 November 2009

Floating market

02 November 2009

Happy Loi Krathong day!
Esther

Actief sinds 31 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1260
Totaal aantal bezoekers 45685

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 08 Oktober 2015

De avonturen van Mo en Es in China en Tibet

11 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Jordanië 2014

26 September 2014 - 29 September 2014

Barca met Mar en Aniet

30 September 2013 - 19 Oktober 2013

Djoser rondreis Marokko

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Van Kaapstad naar de Victoria Falls

29 November 2011 - 19 December 2011

Costa Rica en Panama met Djoser

10 Mei 2010 - 17 Mei 2010

De avonturen van Mo en Es in New York City

21 Oktober 2009 - 15 November 2009

Sawadee kha, Thailand 2009

30 April 2007 - 30 April 2007

Rome 2007

02 Juni 1999 - 26 Juni 1999

USA 1999

Landen bezocht: