Druk druk druk - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 November 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Wat kan een mens het druk hebben op vakantie zeg! Vanmorgen weer op tijd op, om acht uur gingen we weg. Het zat nog steeds dicht, en we zaten acherin een open truck! Dat was KOUD!!! Brrr, op een gegeven moment zaten de meesten met een handdoek oid omgeslagen. Na een uur waren we bij de Erawan watervallen. Die heeft 7 verschillende levels, en bij een paar kan je zwemmen. Om 12 uur moesten we weer beneden zijn, dan gingen we lunchen. Het was op sommige plekken best al druk, en je struikelde zowat over de Russen. Er was een stel die in hun zwemkleding en slippers langs de verschillende levels gingen, en foto's maken, waar het kon, in het water. Dat duurde vaak wel even, want het ging van: Het water in, buik in, tieten vooruit, foto. Stukje verder, buik in, tieten vooruit, foto. Om gek van te worden, als je zelf ook een foto wilt maken, maar dan ZONDER Russen erop! Het was een flink pittig pad, op sommige plekken spekglad. Gleed op de weg naar boven een paar keer bijna uit. Vooral het laatste stuk, naar het zevende level, was het moeilijkst, daar moeste je op sommige plekken door het water, en over boomstammen. Het was inmiddels wel wat warmer geworden, en je kon merken dat je in het regenwoud zat, want het was behoorlijk vochtig.
De weg naar beneden was net zo moeilijk, zo niet moeilijker op sommige plekken. Ik ben dan ook een paar keer flink onderuit gegleden, met als resultaat een geschaafde onderarm en een pijnlijke rug doordat ik daarmee op een paaltje terecht kwam. Ik was dan ook later terug op de parkeerplaats, want het lopen ging niet echt lekker met die rug. Maar goed, ik ben er gekomen, geen probleem.
Na een heerlijke lunch weer de truck in, waar inmiddels gelukkig de zijkanten in waren gezet. Volgende stop was de Hellfire Pass. Eerst eventjes door het museum gelopen, en daarna naar de pas. Dat was behoorlijk indrukwekkend om te zien, dat mensen dat met hun blote handen uit de rotsen gehakt hebben. Er lag nog een klein stukje spoorweg. Vervolgens weer de truck in, en naar een treinstation. Eerst een stukje over het spoor gelopen, daar zag je in de verte nog een stuk originele houten spoorbrug, en verderop de plek waar een Engels kamp geweest was. Toen weer terug, de trein in. Die zat afgeladen vol met Fransen, maar we hadden toch nog wat plekjes, niet bij het raam alleen. De trein wordt ook nog door de Thai gebruikt voor woon-werk of van huis naar school en vice versa, en gaat helemaal naar Bangkok door. Het zijn echt oude treinstellen, beetje idee van de stoomtrein bij de camping, met houten banken enzo.
Op een gegeven moment gingen een hele zooi Fransen eruit, en zat ik bij het raam. Echt hele mooie uitzichten, alleen zoms uitkijken met je hoofd uit het raam steken, anders had je zo een hap bladeren in je gezicht. Bij een vrij groot station stroomde bijna de hele trein leeg, en je zag ook een hele lading bussen staan. Sin had met onze truck chauffeur afgesproken een paar stationnetjes verderop, dat was wat rustiger. Toen hadden we de trein bijna helemaal voor onszelf, er zat bijna niemand meer in.
Vanaf het station zijn we nog naar een van de oorlogsbegraafplaatsen in de buurt geweest. Heel indrukwekkend

Net lekker mn was uitgezocht, die ga ik zo afgeven, want voor het eiland hebben we geen gelegenheid meer om de boel te laten wassen. En het is morgen voor we weggaan ook nog klaar, helemaal mooi!
Ik ga even wat eten en drinken, tot later!

• 04 November 2009 - 12:24

Elly:

Je moet soms wel overleven hé Es maar wel spannend. Gaaf met die trein hé Es en hoog soms ook, maar prachtige plaatjes natuurlijk, jij kan de hele winter plakken :-)))))
    We horen elkaar weer. XX El.

• 04 November 2009 - 12:43

Tuk20ker:

Ha die Esther!

Wat een avonturen zeg! Hopelijk gaat het met je rug weer wat beter. Veel plezier nog!

Groetjes Sandra

• 04 November 2009 - 20:04

Popje:

He, wat balen dat je onderuit bent gegaan! Morgen (?) maar ff laten masseren en je een beetje lief zijn voor jezelf. Geen last van je voet meer?
    dikke kus, Je Zus

• 04 November 2009 - 20:47

Lietje:

Wauw, IK ben helemaal niet jaloers op je hoor ;-D

• 04 November 2009 - 23:10

Mama En Papa:

Hoi Esje,
    Je vader vind je een beetje op een vrouwelijke Indiana Jones gaan lijken met al die jungle tochten.
    Gaat het weer een beetje met je rug en je arm. Vervelend dat je uitgegleden bent, heb je nog veel last?
    Die massage zal vast wel geholpen hebben.
    Papa gaat vrijdag beginnen met je trap verven, dus die is wel af als je terug bent.

Dikke kus en geniet ze!!

• 09 November 2009 - 10:20

Dorien:

Hoi Es,

leuk hoor om je verslag te lezen en zo herkenbaar
    allemaal.voor ons al weer lang geleden.
    ga je nu naar een eilandje even lekker bij komen?ik lees het wel.Veel plezier nog liefs Dorien