Vanuit de hut, zo het meer in! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Vanuit de hut, zo het meer in! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Vanuit de hut, zo het meer in!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 November 2009 | Thailand, Bangkok

Ben ik weer! Ik zit nu op het laatste eiland voor we weer naar huis gaan, maar zal het verslag er maar in delen opzetten.

5 november eerst lekker uitgeslapen, moesten pas om 12 uur uitchecken. Om 10 uur zijn we met de truck naar de brug gebracht, terug zijn we gaan lopen. Het is natuurlijk niet meer de originele, maar wel de locatie. Eenmaal terug de tassen verder ingepakt, en Brigitte en ik zijn naar de massage gegaan. Helaas was er nog maar 1 bed vrij voor een oliemassage, Marti was ons voor! Maar Brigitte is voor de voetmassage gegaan. Er werd even een telefoontje gepleegd, en binnen 5 minuten waren er 2 masseuses voor ons. Nou ja, masseuses...die van Brigitte was een ladyboy!! Heerlijk mn rug losgemaakt, geen last meer van. Terug in het guesthouse was de was klaar, hebben we gelunched, en zijn we nog even naar de 7 eleven gelopen voor wat voor in de trein. Even bij het zwembad gezeten en gelezen, en op een fietstaxi gereden! Was wel lachen, eerst Sin achterin en ik fietsen (heb in het begin de fout gemaakt om te zeggen dat wij Nederlanders geboren zijn op de fiets...) alleen zat de rem niet waar ik dacht! En het is nog best zwaar ook geen versnelling niks. Daarna ik achterin en Sin fietsen. Om vier uur werden we weer in de truck geladen, anderhalf uur rijden later waren we in Nakhon Pathom. Daar zouden we op de trein stappen, maar aangezien die pas om tien voor acht ging, konden we nog wat rondlopen bij de grootste chedi van de wereld. Wat een circus is dat zeg! Van alles gezien ook, van gefrituurde kakkerlakken, kuikentjes en sprinkhanen tot aangeklede konijntjes. De trein was voor de verandering eens op tijd, de bedden waren al opgemaakt, dus we konden er meteen in. Was wel blij dat ik onder lag, want het schudde zo dat het op een gegeven moment weer in mn rug schoot, dan was ik dat bovenbed echt nooit uitgekomen. Echt slapen ging niet, het was echt een schudrit. Om tien voor zes kwamen we, weer op tijd, de volgende ochtend aan in Surat Thani. Aan de overkant ontbeten, en gewacht op onze gids, Lek. Het regende, soms hard, soms zacht. Met de bus werden we naar het haventje gebracht, waarvandaan we met een longtailboot naar de drijvende bamboehuisjes gebracht werden. Schitterende tocht, alleen jammer van het grijze weer. De hutjes blijken alleen maar een tweepersoonsmatras te hebben, en ik heb geen probleem om een kamer te delen, een bed daarentegen deel ik liever niet. dus ik kreeg mn eigen hutje! Echt schitterend, je hoort het klotsen van het water, en het geroep van de gibbons!! Na het installeren gelijk badpak aangetrokken en het water ingedoken, heerlijk, goeie temperatuur. Gelunched, de vis voor vanavond was net gevangen, een enorm bakbeest. Aan het eind van de middag heeft Lek ons laten zien hoe je een krathong maakt, dat was best leuk, alleen is ze lerares, en ze behandelde ons ook een beetje zo. Lief bedoeld, maar soms wat irritant vond ik. Daarna zijn we met de boot op zoek gegaan naar apen en neushoornvogels. Wel een paar makaken en gibbons gezien, de neushoornvogels zagen we pas toien we weer terug waren bij de hutjes, er kwamen er een hele boel overvliegen! 's Avonds de krathongs te water gelaten. De volgende ochtend werd ik wakker van..een motorboot! Om kwart over zes ging de eerste, grrr. Kwart voor zeven ben ik het water maar ingesprongen, was toch wakker. Na het ontbijt zijn we met de boot bij het begin wan een wandelpad afgezet naar een uitijkpunt. En het was warm! En vochtig! Ik zweette me kapot. Ben niet helemaal tot boven geweest, hetlaatste stukje was een klimpartij over redelijk scherpe rotsen, daar heb ik me maar niet aan gewaagd. Op de terugweg gelukkig niet uitgegleden, wel mn hoofd gestoten. Wat een kluns he. Op de boot gegeten, en toen weer terug naar de hutjes. Ik ben voor het eten gaan liggen, had wat hoofdpijn na die knal. Wordt ik op een gegeven moment wakker van een gegil en gespetter voor mn deur. Is er een schoolklas gearriveerd die vanavond ook krathongs op het meer gaat zetten, voor de koning geloof ik. Maar die zaten dus te baden (in kleding en zwemvest!) voor mijn deur.
Na het eten ging de karaoke machine aan. Snap echt niet wat ze daar aanvinden, het was echt geen gehoor. Rond negen uur kwam het Loy Krathon liedje wat Lek ons gister geleerd had, en werden wij ook uitgenodigd...eerst afgeslagen, maar ja, kon niet achterblijven uiteindelijk. Wij kregen ook krathongs om te water te laten, dat was wel leuk. Ook om te zien hoe het nu eigenlijk bedoeld was, want dat hebben we in Bangkok niet echt meegekregen. Daarna ging de karaoke weer verder, tot diep in de nacht.
Volgende ochtend om 5 uur zaten de dames weer te badderen voor mijn deur! Ik had al niet echt geslapen, en toen hun ook nog eens begonnen had ik het even gehad. Heb een kano gepakt en ben het meer opgegaan, even de stilte opgezocht. Was wel leuk, neushoornvogels over zien vliegen, en wel de bomen zien bewegen van de apen, maar helaas was de begroeing te dicht, en heb ik ze niet kunnen zien. Daarna tas weer ingepakt, ontbeten, en weer terug naar vaste land, naar het resort waar we een nachtje slapen. Ze hadden Anita en mij weer aparte kamers gegeven, vond ik helemaaaal niet erg, was mooi!! UItzicht was schitterend, kamer ook, wc en douche in de buitenlucht, maar toch afgeschermd, echt geweldig. Heb lekker zitten lezen, en verder lekker niks gedaan. Boek uitgelezen. En lekker gekleurd, ook al scheen de zon niet.

Zo, ik stop hier even, morgen weer verder met de rest, ga nu naar de spa voor een Aloe Vera behandeling, ben wat verbrand, maar dat lezen jullie morgen wel!

By by

  • 11 November 2009 - 12:10

    Mama:

    He, fijn om weer wat te lezen van je belevenissen in Thailand. Je hebt het echt geweldig, veel gezien en gedaan. Een massage zou ik wel willen alleen niet van een ladyboy!!
    Geniet nog van je laatste dagen op het eiland.
    Dikke kus

  • 11 November 2009 - 12:21

    Belinda:

    Hoi Es,
    Ik ben zelf net terug van vakantie naar Peru/Ecuador en heb nu pas de tijd je verhalen te lezen, ze zijn leuk !!! Het je al veel mooie foto's gemaakt ? Ik verheug me op de komende winter om alles te gaan verwerken. Jij ook? Groetjes, Blinnie

  • 11 November 2009 - 14:08

    Elly:

    Hoi Es,Ik ben weer buiten adem van het lezen, je mag er nog wel drie weken vakantie aan plakken om bij te komen.
    Maar super gaaf hoor, alles wat je doet en meemaakt, beetje jammer van het op je snuffert gaan maar na een lekkere massage kan je er wel weer een buil op je hoofd bij nemen en die ook maar weer lekker weg laten strelen-:)))) Maar je geniet met volle teugen, en zo te lezen heb je het ook bere gezellie. we gaan elkaar weer horen. XXX El

  • 12 November 2009 - 10:38

    Popje:

    Hey grote zus!
    Met grote buil, begrijp ik dus! :p
    Het leest alsof je het nog steeds onwijs naar je zin hebt: mooi!!
    Dinsdag van je neefje gehoord hoe het in de jungel was: hij had een kaart ontvangen! :D

    Geniet van d elaatste dagen, c u in Holland!!

    XXX Je Zus

  • 12 November 2009 - 20:48

    Popje:

    Oh ja, je krijgt nog een uitnodiging voor Sinerklaas over de mail; we rekenen op je!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Sawadee kha, Thailand 2009

Recente Reisverslagen:

13 November 2009

Last day in paradise

11 November 2009

Vanuit de hut, zo het meer in!

03 November 2009

Druk druk druk

03 November 2009

Floating market

02 November 2009

Happy Loi Krathong day!
Esther

Actief sinds 31 Aug. 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 45656

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 08 Oktober 2015

De avonturen van Mo en Es in China en Tibet

11 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Jordanië 2014

26 September 2014 - 29 September 2014

Barca met Mar en Aniet

30 September 2013 - 19 Oktober 2013

Djoser rondreis Marokko

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Van Kaapstad naar de Victoria Falls

29 November 2011 - 19 December 2011

Costa Rica en Panama met Djoser

10 Mei 2010 - 17 Mei 2010

De avonturen van Mo en Es in New York City

21 Oktober 2009 - 15 November 2009

Sawadee kha, Thailand 2009

30 April 2007 - 30 April 2007

Rome 2007

02 Juni 1999 - 26 Juni 1999

USA 1999

Landen bezocht: