One night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu One night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 November 2009 | Thailand, Bangkok

Zo daar ben ik weer, vanuit Bangkok inmiddels! Daar zijn we vanmorgen met de trein aangekomen. Gelukkig veel beter geslapen nu.

De trek was GEWELDIG!!!! We werden door onze gids , Star. Typisch gevalletje Ushi, wat een ratel zeg! We zijn begonnen in eefabriekje waar ze papier maakten van olifantenmest. Daar heb ik in het winkeltje net zo'n soort tekst gevonden als die jij hebt Cis, dus ik hoef niet meer te zoeken in Chiang Mai! Daarna ht Chiag Dao Elephant Trainingcam. Daar lieten ze zien hoe de olifanten gewassen werden en ze hadden een show. Dat hoefde voor mij nou niet echt, olifanten horen niet te schilderen. Daarna door naar de grotten van Chiang Dao, op zich mooi, maar beetje claustrofobisch.
Na het eten zijn we naar het dorp waar Star vandaan komt geweest, en naar de rijstvelden van familie van haar. Wat een zwaar werk is dat zeg, ze waren aan het oogsten. 's Avonds hebben we in de tempel geslapen waar haar neef monnik is. De abt is een oude man van 99. Star heeft gekookt met de familie, de kinderen uit het dorp hebben een zwaarddans gedaan en op tradionele muziekinstrumenten gespeeld. Erg leuk. Wij hebben nog meegedanst ook ;). Sin had vuurwerk mee, dus dat hebben we afgestoken. Het matje van Ton en Marian kwam goed van pas, want de matrasjes di er lagen waren echt niks!
De volgende ochtend om kwart voor zes kwam Star ons wakker maken, om in het dorp op de markt eten te kopen en aan de monnikken te geven. Dat was mooi Daarna ontbeten, en zijn we gezegend door de oude monnik, en hebben we afscheid genomen van Star.

Oze volgende gids was Su Sin, van de Karen stam. Eerst naar een waterval, en toen verder de bergen in! Na het eten was het nog een half uurtje rijden, en vanaf daar was het lopen geblazen! Gelijk een heel stuk steil omhoog, heftig! Ik had ook mn rugzak niet echt lekker om, dat maakte het nog zwaarder. Maar het was een mooie tocht, twee uur omhoog en naar beneden. Ik heb zelfs bloeiende kerststerren gezien! Het eerste dorpje waar we sliepen was van de Karen stam. Er staan maar 7 huizen, en de kippen lopen los rond. De varkens zijn vastgebonden, omdat anders de wilde zwijnen ze meelokken. De hut waar we sliepen was goed uitgerust met dekens, kussens, matrassen en klamboes, maar ik was wederom blij met de slaapmat! De dag erna weer verder, omhoog, naar beneden, weer omhoog, en weer naar beneden. Nu was het einddoel een olifanten trainingsdorp, waar we een tocht van 2 uur op een olifant hebben gemaakt, dwars door de rivier! Daarna nog een half uurtje lopen naar het Lahu dorp waar we geslapen hebben. Hier was niet eens elektriciteit, hebben gegeten bij kaarslicht! Maar het was wel leuk.Lekker aan het 'holy water' gezeten, de moonshine die ze zelf brouwen.
De volgende ochtend rond tienen vertrokken we op een bamboevlot de rivier af. We zijn bijna omgeslagen, maar niet helemaal gelukkig, dus de bagage is drooggebleven. Het andere vlot had minder geluk. Daarna met de trucks weer naar het hotel, waar we heerlijk geslapen hebben! De was ook maar gelijk weggebracht, die is de volgende dag klaar, voor 160 baht!

30 oktober zijn we naar het Elephant Nature Park geweest. Dat was erg indrukwekkend. We hebben ze gevoerd, daarna zelf gegeten, en vervolgens een wasbeurt in de rivier! Lekker schrobben en met water smijten. Ondertussen vertelde onze gids ook wat geschiedenis van de verschillende olifanten die er leven. Hartverscheurend. Daarna ging de familie olofanten die twee baby's hadden in bad. Daar hebben we eerst naar gekeken, maar daarna mochten we ook bij ze! Leuk joh!! Als afsluiter nog even geknuffeld met ze.

Morgen meer, mn tijd zit er op! Doei!

• 01 November 2009 - 18:11

Kimberly:

Hoihoi,
    Bedankt voor je kaartje in ons nieuwe huis. Je was de eerste!
    Echt leuk om je reisverslag te lezen, je maakt een hoop mee!
    Groetjes kimberly

• 01 November 2009 - 18:20

Tuk20ker:

Hoi Esther!

Wat klinkt dat allemaal ontzettend gaaf! Vooral het knuffelen met de olifanten! Wel uitgebreid gefotografeerd hoop ik???? Veel plezier nog!

Groetjes Sandra

• 01 November 2009 - 19:09

Marian:

Hoi Esther,
    J hebt het goed zo te lezen, leuk hoor.!Gave dingen ben je aan het doen. Geniet er nog van en fijn dat het matje niet voor niets mee is!
    groetjes Ton Marian

• 01 November 2009 - 20:33

Mama En Papa:

Hoi Esje
    Blij weer iets van je te zien, en zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    Ben benieuwd naar al je andere verhalen.
    Kus van Papa en Mama

• 03 November 2009 - 20:11

Momo:

Hee Esther,

Klinkt als een heerlijke reis! Vooral die olifanten zal indrukwekkend geweest zijn! Ben stiknieuwsgierig naar al je foto's :)

Groetjes,
    Monique