Slaaptrein????? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu Slaaptrein????? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Zijl - WaarBenJij.nu

Slaaptrein?????

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Oktober 2009 | Thailand, Chiang Mai

Goeienavond allemaal! Wat leuk dat jullie allemaal reageren! Ik zit nu in Chiang Mai, de avond voor we de djungel in gaan. Morgenochtend om 7 uur ontbijten, 8 uur vertrekken we.
Maar waar was ik gebleven. O ja, Ayuthaya.

Dat was erg leuk, moet even goed denken wat we ook weer gedaan hebben, dagboek ligt boven :P We zijn gan sightseeen, marktje bekeken etc, en 's avonds hebben we met een boot over de rivier gevaren, en gegeten. Daar werden Anita en ik al lichtjes gepest door wat muggen. Aangezien we redelijk op tijd terug waren van het eten, zijn we beneden nog even gaan zitten, dagboek bijwerken en wat lezen. Toen hebben ze de aanval pas echt geopend, onze benen waren een waar feestmaal voor ze. Ik ben nog naar de 7 eleven gelopen voor DEET, maar nadat ze eerst met blekende dagcreme, en vervolgens met wasmiddel aankwam, heb ik dat maar opgegeven. Naar de kamer dus maar, en toch redelijk op tijd gaan slapen. De volgende ochtend hebben we per fiets de belangrijkste wats gezien, erg leuk en spannend ook, zo in een vreemd land fietsen, aan de verkeerde kant van de weg. 's Middags ben ik met Anita en Marti een stuk gaan lopen, wat wij dachten dat richting het centrum was. Bleek niet echt zo te zijn, dus weer terug, en toen de goede kant op. Eenmaal over de brug even gekeken hoe ver we nog moesten, we moesten om 5 uur weer in het hotel zijn om naar de trein te gaan. Dat was te ver, dus daar maar een eettentje gezocht, en daar hebben we voor 90 baht heerlijk met zn 3en zitten eten. Bestellen etc ging met handen en voeten, Engels kenden ze niet echt. Vervolgens de tuk-tuk teruggenomen, dat was wel zo snel.
Om 5 uur zijn we met 3 tuk tuks, 1 voor de bagage, 2 voor ons, naar Tony's gegaan om te eten (pad thai, lekkah!). De heren durfden niet echt naar de wc, bang dat het een darkroom was....je begrijpt het wel.
Vervolgens weer de tuk tuk in, naar het station. Daar bleek de trein ruim een uur vertraging te hebben. Ach, dan wachten we toch. De muggen wisten ons ook daar weer te vinden, maar nu waren we er op voorbereid, en had Anita de DEET in haar tas gestopt. Toen de trein er eenmaal was, en we een verdeling hadden gemaakt in boven en onder, zijn we ingestapt. Wat een bedoening is die trein zeg! Je moet echt geen last hebben van reisziekte, je schommelt echt alle kanten op. Voor 10 uur werden de bedden opgemaakt, en konden we nog wel lezen etc, maar moesten we stil zijn. Nog wat gelezen, muziekje op, en gaan slapen. Nou ja, slapen...dat gaat dus niet! Je wordt de heel tijd heen en weer geschommeld, dat ding maakt lawaai, etc.
Volgende ochtend om 9 uur kwamen we hier in Chiang Mai aan. eerst ff ontbeten in het hotel, toen een tukkie gedaan, en daarna naar Doi Suthep. We hebben het kabelbaantje naar boven genomen, en naar beneden zijn we wel gaan lopen. Was erg indrukwekkend, al stond de chedi in de steigers. Ik ben nog gezegend door een monnik, en heb een armbandje om gekregen. Daarna naar de Saturday Walking Street, vlak bij het hotel. Erg lekkere hapjes genomen, en beetje rondgekeken. 's Avond gegeten op de Night Market. Wat is daar veel te zien! Na de trek ga ik zeker nog terug om wat in te slaan ;) Vandaag heb ik een jungelflight gedaan, met kabels door de bomen heen, was erg leuk en spannend! Morgen begint de trek, ben erg nieuwsgierig hoe dat wordt. Ik heb toch ook maar de Elephant Nature Park geboekt, aangezien ik in Ayuthaya niet naar de Kraal ben geweest.

Luitjes, ik ga snel er een eind aan breien, mn tijd is bijna op, en het is al over elven! Weltrusten, en tot later!

ps. Pap, namens Annemarie bedankt voor het posten van haar album!

  • 25 Oktober 2009 - 16:21

    Sylvia:

    Hey Esther, leuk om weer even bij te lezen. Vond je de trein echt zo'n ramp? Wij hebben er geen last van gehad, gewoon lekker geslapen en stil hoefden we ook niet te zijn (we hadden zelfs happy hour in de trein met de hele groep van 30 man). De Doi Suthep is idd erg mooi, en jammer van de steigers (hadden wij vorig jaar ook al, beetje funest voor de foto's maar ja..).
    Ga je nog naar de Warorot Market voor de lintjes?
    Veel plezier nog!
    Groetjes,
    Sylvia

  • 25 Oktober 2009 - 17:35

    Monique:

    Ja hoor, we weten je ook digitaal te vinden om lekker mee te genieten van jouw reis :) Lijkt me wel een belevenis zo'n slaaptrein zonder te slapen hahaha. In ieder geval DEET bij de hand houden dus. Veel plezier met je jungletocht en bij de olifantjes,

    Monique

  • 25 Oktober 2009 - 18:30

    Ria L:

    Oh, ik reis helemaal met je mee. Wat je beschrijft heb ik zo'n 20 jaar geleden gedaan.
    Prachtig. Veel plezier verder.

  • 26 Oktober 2009 - 07:24

    Else:

    Hoi Esther,
    Wat leuk om jouw reisverslag te lezen...je maakt vast ook erg veel foto's? Dat wordt dan de hele winter Thailand scrappen!
    Veel plezier verder en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    groetjes Else

  • 26 Oktober 2009 - 11:18

    Je Favo Nichtje Cis:

    Hey Esje! Wat heerlijk om te lezen en wat komt het me allemaal bekend voor! Begrijp tussen de regels door dat je gelukkig een leuk reisgezelschap hebt. Fijn! Veel succes in de djungle ;-) en dikke kus!

  • 26 Oktober 2009 - 11:19

    Nog Een X Cis:

    Nog een tipje tegen de muggenjeuk: tijgerbalsem!
    X

  • 26 Oktober 2009 - 15:14

    Annemarie:

    Hey Esther,

    Leuk om op deze manier over je avonturen te lezen. Ennu niet vergeten naar de Markt te gaan!

    groetjes Annemarie

  • 26 Oktober 2009 - 16:01

    Ellis:

    Hoi Esther,
    al lezende ben ik weer terug in amazing Thailand en proef ik oa weer het lekkere eten. Zelf vond ik het oude Ayutaya erg indrukwekkend. Veel plezier en geniet er van.
    Ellis

  • 27 Oktober 2009 - 15:10

    Ellis:

    Hi Esther,
    op 8 december is er weer hightea + kerststukje maken. Zal ik jou ook opgeven? Kosten zijn 27,50 euro. Hoor het wel van je.
    Doei,
    Ellis

  • 28 Oktober 2009 - 13:04

    Annemarie:

    Joehoe Esther...

    waar ben je nu????

  • 28 Oktober 2009 - 20:59

    Elly:

    Hoi Es, meid wat genieten zeg ik zie het allemaal weer voor me, is nu een beetje laat maar morgen ga ik nog ff door onze foto boeken hoor.ff tussen ons hoor maar 10 kg zooi zonder kleding in je rugzak en geen DEED???? en dat Thailand:-)))) je hebt het vast al opgelost.
    Ben heel erg benieuwd naar de trek, en de olifanten moet je zeker doen helemaal gaaf, en dan nog shoppen in Ghiang Mai, kind leef je uit, dat gaat vast lukken.Essie we horen weer van elkaar. dikke kus van Paul en El.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Sawadee kha, Thailand 2009

Recente Reisverslagen:

13 November 2009

Last day in paradise

11 November 2009

Vanuit de hut, zo het meer in!

03 November 2009

Druk druk druk

03 November 2009

Floating market

02 November 2009

Happy Loi Krathong day!
Esther

Actief sinds 31 Aug. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 45685

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 08 Oktober 2015

De avonturen van Mo en Es in China en Tibet

11 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Jordanië 2014

26 September 2014 - 29 September 2014

Barca met Mar en Aniet

30 September 2013 - 19 Oktober 2013

Djoser rondreis Marokko

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Van Kaapstad naar de Victoria Falls

29 November 2011 - 19 December 2011

Costa Rica en Panama met Djoser

10 Mei 2010 - 17 Mei 2010

De avonturen van Mo en Es in New York City

21 Oktober 2009 - 15 November 2009

Sawadee kha, Thailand 2009

30 April 2007 - 30 April 2007

Rome 2007

02 Juni 1999 - 26 Juni 1999

USA 1999

Landen bezocht: